Після попереднього уроку у всіх людей виникає цілком природне питання: якщо людина спасається самою вірою, навіщо тоді потрібна церква? В даному записі ми поговоримо про функціональну складову справжньої Церкви, яку нам заповідав мати Бог. (Невеличкий експеримент: тут мало цитувань – здебільшого посилання, аби спонукати читачів самостійно відкривати і читати Біблію).

The Body of God. Єдина Християнська Церква – частина Апостольського Символу Віри, а відтак інтегральна частина Бога. Передусім вона є спільнотою святих. Святими є всі вірні Христові, про це ми дізнаємося із численних привітів апостола Павла, який звертається до членів громад, як до святих (Ефесян 1:1, Филип’ян 1:1, Колосян 1:1). Така спільнота переходить межі конфесій – віряни розкидані по всьому світу, їх можна зустріти і серед католиків, і серед протестантів, і серед православних.

Церква згадується як в Біблії як тіло Христове (Ефесян 4:12). Вірні згадуються як члени церкви, що мають різні дари, а відтак виконують різні завдання (1 Коринтян 12:4-13). Бог надає Церкві певні функції та владу. Лютеранський богослов Мартін Хемніц називає чотири ознаки правдивої Церкви. Вони також і є переліком функцій.

  1. Чисте навчання Слову Божому. Пастори повинні добре знати Писання, щоби навертати нових людей до віри (Тита 1:9). Саме тому якась мінімальна ієрархія та структуризація Церкви потрібні: навчати повинні люди, які самі добре навчені.
  2. Прощення і затримання гріхів згідно зі Словом Божим. Ця влада надається Богом (Івана 20:23). Цією владою володіють УСІ християни, прощення – це обов’язок поза церковними структурами.
  3. Відправлення Таїнств. Таїнства Хрещення та Причастя, як і навчання та прощення гріхів, є заповідані безпосередньо Христом (Матвія 28:19-20). Це єдині, але необхідні ритуали (марка 16:16). Проведення Таїнств потребує підготовки, мають бути виділені окремі спеціалісти – хоча б з міркувань організації праці. Отже, знову ж таки, мінімальна структура потрібна.
  4. Наявність спільноти людей, які сповідують Христа і моляться до Бога. Вірні Христові ідуть за Ним (Івана 10:27). Хто проходить Таїнства і слухає навчання, має прощати своїм ближнім та молитися до Бога.

Отже, Церква і як спільнота, і як структура є встановлені Богом і без них спасіння душі навряд чи можливе. Не можна бути християнином і при цьому не відвідувати Церкву, тому не кидаймо збору свого (Євреїв 10:25). Хоча також наголошую: не всі, хто формально є причасниками церкви, є гарантовано християнами.

Devil in the Church. Багато церков замість того, щоби намагатися виконати вищезгадані функції, придумали собі купу власних додаткових правил і стали дотримуватися їх замість Слова Божого. Наприклад, про такі речі, як целібат або пости ясно говориться в Посланні до Тимофія, розділі 4:

А Дух ясно говорить, що від віри відступляться дехто в останні часи, ті, хто слухає духів підступних і наук демонів, хто в лицемірстві говорить неправду, і спалив сумління своє, хто одружуватися забороняє, наказує стримуватися від їжі, яку Бог створив на поживу з подякою віруючим та тим, хто правду пізнав. Кожне бо Боже твориво добре, і ніщо не негідне, що приймаємо з подякою, воно бо освячується Божим Словом і молитвою.

Я не відкидаю, що серед православних чи католиків є справжні християни (котрих чимало), але як видно із даного цитування, ті, хто покладається на додаткові ритуали посту чи шукає Бога в монастирі, не отримає спасіння. Також неправильно вважати за голову Церкви патріарха. Святий Дух неодноразово наголошує, що Заступник у нас перед Богом один – Ісус Христос (Матвія 23:10), (Колосян 1:18), (Ефесян 1:19-23).

(На цьому ми завершуємо говорити про призначення та характеристики Церкви, але тема грошей у Церкві буде пояснена в наступному уроці).

Advertisements