The Assassins of Kings

Гра скінчилася. Вона виявилася, щонайменше, вдвічі коротшою за свою попередницю, але я і досі всіма своїми думками на околицях руїн Лок Муіна. На пальцях однієї руки можна перелічити медіапродукти, які мене захоплювали так, як “Вбивці королів”.

Трісс Мерігольд, Геральт із Рівії та Вернон Рош.

Історія Геральта із Рівії триває. З часу закінчення першої частини минуло близько місяця. Наш герой опиняється поруч із королем Фольтестом, який штурмує фортецю одного з васальних герцогств. І все б нічого, штурм завершиться, забрати свою плату та і гайда звідти, але Фольтеста вбиває невідомий, а в смерті короля звинувачують Геральта.

Мене особисто дуже порадувала можливість використати сейви з попередньої частини. На жаль, не можу сказати, що вони суттєво міняють хід гри, але якщо в першому “Відьмакові” ви діставали собі круті мечі та клепали Обладунок Ворона, тут вам буде помітно легше на початку і ви зекономите трошки коштів на купівлі спорядження.

До речі, про гроші. Вони мають помітно більше практичного застосування, ніж у попередній частині. Навіть наприкінці гри вам є на що витратитися. Ті ж обладунки тепер ми не стільки купуємо, скільки конструюємо, а і компоненти, і схеми, і послуги майстра коштують чималих сум. Разом з тим, платити за кімнату в готелі, як і спати взагалі, не треба. Це можна пояснити насиченістю та короткотривалістю подій “Вбивць королів”. Але зникла можливість споживати харчі! Я за нею сумую. І ще зілля стали менш критичними, особливо у другій половині гри. Натомість з’явилися можливості метати ножі/гранати і ставити пастки. І знову ж, слід похвалити розробників, бо це, мабуть, друга гра в моєму житті, де пастки мали бодай якийсь сенс.

Як на мене, “Вбивці королів” перевершили свою попередницю ще й у технічному балансі між “дуже легко” і “дуже складно”. Геральт добре озброєний, вправний і досвідчений, але він лишається одним у полі воїном, хай навіть і дуже крутим воїном.

І знову розробники представили нам нові системи бою та розвитку персонажа. Бій став більш класичним (в стилі “один клік – один удар”). Що ж до системи розвитку, тепер у нас є три лінії в яких ми можемо розвиватися: бойове мистецтво, магія та алхімія. Кожна лінія складається із “кроків”, що візуально нагадують генний код і натякають на характер мутацій Геральта. Новий рівень – можливість зробити один “крок” в одній із ліній. Кожна лінія має свої розгалуження, які втім не виключають одне одного. Кожна лінія наприкінці відкриває можливість входити в адреналіновий раж, що дає змогу швидко позбутися одразу кількох ворогів. Проте одразу попереджаю: якщо розвиватися збалансовано, адреналін вам відкриється настільки пізно, що від нього буде мало користі.

Бої з босами є, щонайменше, феєричними... і складними.

Як і раніше, світ “Відьмака” наповнений глибоко прописаними персонажами, кожен з яких має свою історію, свій гріх за плечима, своє сумнівне виправдання. І їм хочеться вірити. Наприклад, у грі ми зустрічаємося із, щонайменше, трьома королями, кожен із яких, попри їх вади характеру та іноді, м’яко кажучи, аморальну поведінку, викликав у мене реальну повагу. От іде діалог у грі і якось відчувається, що це не просто віртуальна модель з голосом актора, а що це реально король, який не безпідставно, а навіть дуже заслужено посідає свій трон. І добре, що саме ця людина його посідає, а не якась кончена рада аристократів, які будуть вічно торгуватися через привілеї та землі. Можливо, це лише моє суб’єктивне враження, але драматизм фіналу може позмагатися з дуже багатьма касовими фільмами і навіть з такими іграшками, як перша Мафія або друга Халфа.

Пам'ять повертається до Геральта у формі мальованих 2D мультфільмів.

Моральний вибір у грі став навіть ще гострішим, ніж у попередній частині. Він трапляється частіше, а його варіанти ще менш однозначні, ніж раніше. Я от і досі сумніваюся, чи правильні рішення я зробив  Це забезпечує унікальний досвід перегравання гри декілька разів. Це, певно, найбільш реплеябельна іграшка із серйозним сюжетом, яку я бачив. Другий акт “Вбивць королів”, залежно від вашого вибору, пройде з різних боків фронту – з двома дуже різними переліками завдань і також за відсутності доступу до певних локацій. Мінімальний спойлер: наприкінці гри вам доведеться обирати між тим, щоби врятувати одну з держав, та тим, щоби уникнути масового полювання на магів. І на це все накладаються думки і ставлення ваших близьких друзів. Насправді, чим глибше в гру, тим складніші моральні вибори виникатимуть. По факту, ви комбінуєте фінал історії з численних компонентів.

Як і попередня гра, "Вбивці королів" заохочує поміркованість, стриманість та вибір на користь життя, а не смерті. Проте робити цей вибір стало важче.

Оскільки розробники вже працюють над продовженням, мені складно уявити, як їм вдасться врахувати всі ці компоненти і запропонувати цілісну історію. Вже й цього разу за сюжетом слідкувати було трошки важко навіть мені. Якщо попередня частина могла роз’яснити багато чого навіть тим, хто взагалі не читав книжок Сапковського, то “Вбивці королів” потребують знання як подій першої гри, так і орієнтування в подіях книг. Ну, не те, що потребують, але в іншому разі ви постійно спотикатиметесь об незрозумілі посилання на якісь події, яких ви, як і амнезійний Геральт, просто не пригадуєте. Завдання, інформація про персонажів та локації тепер зберігається у журналі у вигляді нотаток барда Данделіона. І вам таки доведеться їх перечитувати час від часу.

Щодо негативу, він є, хоч і не в критичній кількості. По-перше, то тут, то там трапляються minor glitches типу монстрів, які мали би зникнути після знищення їх гнізда, але вони не зникають. Ще є двері… будь-які двері. Це справжня біда, бо Геральт проходить через них, здається, цілу вічність. Подолання дверних проходів, коли ви не самі, а слідуєте за якимось героєм, потребує піксель-хантінгу та вивіреного часу.

Окрім того, я не можу сказати, що гра пропонує нам якусь ультрареалістичну фізику, раніше небачені спецефекти чи взагалі щось принципово нове, але машину вона потребує дуже серйозну. Я ніколи не сприймав цієї шаленої гонитви за крутим двіжком чи псевдонововведення в сфері візуалізації, тому це однозначний мінус.

Ну і зрештою, я розумію, що автори вклали чимало праці в творення всіх цих моральних розгалужень, але в цілому історія виглядає досить стислою. Нині вже вийшло доповнення, яке трошки розширює останній акт “Вбивць королів”, але моє головне сподівання, що наступна частина гри буде трошки довшою і насиченішою вибірковими дрібничками.

Висновок: одна з кращих рольових ігор в історії людства, одна з найцікавіших історій в жанрі фентезі, один з найправдивіших симуляторів прийняття рішень.

+4 Феноменальний сеттінг Сапковського. Яскраві та переконливі персонажі, драматична історія.
+4 Дуже хороший привід пройти гру вдруге. Унікально зроблені численні повороти історії залежно від вашого морального вибору.
+3 Збалансована бойовка. Необхідність варити для себе зілля та майструвати зброю/обладунки.
+2 Нова зрозуміла та цікава система розвитку персонажа.
+1 Збережені ігри з попередньої частини вплинуть на хід подій цієї частини.
-1 Високі технічні вимоги.
-1 Окремі баги.
-1 Гра дещо коротка, особливо порівняно з першою частиною.

Загальна оцінка: 95/100.

ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ (мінімальні):

Core 2 Duo E4500 2.2GHz
GeForce 8800 GS
8 GB HDD
1 GB RAM
Win Xp 32
DX 9

5 thoughts on “The Assassins of Kings

  1. Дуже вдячна тобі за огляд. Я страшенний консерватор, який вважає що за TES: Morrowind життя немає, тому якраз відгук людини, якій я довіряю – це хіба не єдина річ, що може змусити мене спробувати.

  2. Хороша рецензия)Может быть морально дозрею и до этой игры…Но сейчас меня больше восхищает старый добрый MTW-2: Kingdoms и всяческие его модификации на тему Mongol Invasion и Киевской Руси…С учетом того что моральное и внутренне состояние у нас сходное,то согласись засесть за Галицкое княжество и потом захватить Москву,или засесть за половцев и уничтожить Киев)Слегка поприятней)Рекомендованую тобой Готику уже дня 3-4 назад как променял на колонизацию в MTW-2: Kingdoms)))))

Напишіть відгук

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out /  Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out /  Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out /  Змінити )

З’єднання з %s

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.