Eurofinal

Вперше в житті я був на стадіоні під час матчу повністю ЛЕГАЛЬНО! Усвідомлення, що це був 7-ий ряд, фінал Чемпіонату Європи і це все дісталося безкоштовно, здатні обігріти серце навіть людини, яка футболом не цікавиться 🙂

За кого я уболівав на Фіналі? Спочатку я не знав, італійці мені подобалися трошки більше. Та і свиня сказала, що вони переможуть, та і Мішель – ПЛАТІНІ, та й іспанські вболівальники сиділи в нещасливому секторі, та і за логікою чемпіонату, де шведи здатні обіграти французів, мабуть було б виправдано, якби італійці перемогли. Але, мабуть на щастя, перемогла команда технічно більш підкована і морально краще налаштована. Так, як італійці бігали прогулювалися по полю, то 4:0 вони заслужили сповна. Португалія при абсолютно кривому Роналдо грала в півфіналі вдесятеро краще. Словом, іспанці молодці! Франко краще за Муссоліні!

Я працював на Євро-2012 і поспілкувався (хай і похапцем) зі, щонайменше, 150-тьма вболівальниками з різних країн, але навіть після цього мені важко сказати однозначно, наскільки реально Україна виграла від проведення Євро. Щодо репутаційного виграшу – він радше є, ніж навпаки. Дехто дуже скаржився на дороговизну проживання, перельоту, низьку якість послуг тощо. Проте більшість взахльоб розповідали, що Україна – це круто (хоча я здогадуюся, що це радше круто відносно їх очікувань, а не саме по собі). Гості з пострадянських республік просто не розуміють питання “що не сподобалось?”, а коли я задав його японцям – вони почали критикувати УЕФА, бо українській збірній в матчі з Англією не зарахували гол 🙂 До речі, азіати – найвідкритіші люди в наданні своїх контактів. Простіть мені все погане, що я колись думав про азіатів! А от українці, до речі – одні з найбільш шуганих.

Що ж до економічної складової, коли чую, що в Донецьку кожен вболівальник в середньому лишив 100 євро, мене переповнюють сумніви, що Україна заробила хоча би щось на Чемпіонаті. Та і це заслужено – український бізнес або вивчить основи економіки, або загине, бо заробляти хочеться на багатих європейцях та американцях, ціни як для арабських шейхів, а обслуговуємо і рекламуємо як для радянської людини, якій і так немає де скупитися. З власне українських товарів у наших містах іноземці побачили хіба що пиво, хоча і в ЗМІ, і особисто від них я знаю, що вони хотіли би побачити українські бренди на Хрещатику. І ще мене обурює, що на стадіон і у фан-зону не пускають з БУДЬ-ЯКИМИ пляшками. Турбуються не стільки про безпеку фанів, скільки про комерційний успіх того, що втридорога продається організаторами. Але це питання вже не до наших, а до злих міжнародних корпорацій. До наших питання – нищення і видалення із центру продуктових кіосків.

Мені особисто Євро-2012 було замало. Саме так. ЗА-МА-ЛО. Про нього надто багато тринділи по ящику, кругом продавали різноманітні сувенірчики, але ніхто не докладав зусиль, щоби витягнути іноземних гостей за межі фан-зони, в результаті – наших міст вони не бачили. У фан-зоні майже не було ніяких прикольних розваг – для іноземців просто зробили загорожу із пивом і атвратнєйшою музикою. Чувака, який вчора співав зі сцени, треба повісити і розстріляти одночасно. Це був цілий альбом звукових помиїв із текстами типу “я пашол с дєвушкай в кіно шалалала”, де “шалалала” – це РЕАЛЬНИЙ текст половини пісні, а інша половина – што віжу а том паю. Музика у фан-зоні має бути весела або пафосна (бо фінал), але ж не така!

І ще, у відповідь на слова мого спільника Екзистенціаліста, буцімто люди вболівають за красивий футбол, а не за свою країну… Коли люди скандують “Polska-Polska” та “У-КРА-Ї-НА” (або і геть ірраціональне “ШЕВА-ГОЛ!”) на матчі Італія-Іспанія, то цілком очевидно, що красивий футбол – важливе, але не первинне, принаймні для багатьох 🙂

One thought on “Eurofinal

  1. Хм..Дима была тупая скорее попытка заработать на Иностранных болельщиках..В Харьковском палаточном городке для Иностранцев в основном из Голандии пиво продавали по жетонам по цене несколько десятков евро..Но там поняли что к чему и перестали пиво покупать там..А стали покупать пиво по Украинским ценам в супермаркетах “Сильпо” “АТБ” “Класс” “Таргет”..Так получилось что я как раз живу рядом с этими супермаркетами и видел этои толпы и очереди..А еще мне знакомый из АТБ расскзаывл что голандцы несколько раз ухитрялись к 12 дня раскупать ВСЕ пиво…))

Залишити відповідь

