Заборонені мультики

Читаю про ідею заборонити в Росії мультфільми типу “Ну, погоди!”, бо вони містять сцени куріння або якісь інші “негативні впливи”. У мене виникає питання: чому про психологію дітей судять люди з когнітивними порушеннями? Чому цих експертів ще не послали проходити лікування в якомусь диспансері? Цілком очевидно, що вовк у мультику курить і, за прямолінійною формальною логікою, це недобре. Але якщо на те пішло, цілком же очевидно, що він негативний герой!

Психологія, як і будь-яка інша наука, має і своїх талановитих недипломованих практиків (цигани та політики), і безтолкових дипломованих книжників. Як і релігійні книжники, книжники від психології на практиці totally abuse все хороше, що є в теорії, яку вони буцімто добре знають. Дуранина із забороною мультиків – типова робота ось таких книжників. Ця історія нагадала мені заборону викладачам в якомусь американському штаті користуватися червоною ручкою, бо це “робить учнів агресивнішими”. Цікаво, чому ж вони не змусили при цьому поміняти символіку республіканської партії, а то і підкорегувати кольори національного прапору?

Намагання відгородити дітей від усього поганого, на моє переконання, повинно втілюватися в дусі здорового глузду…

Що занадто, то не здраво

Дитина, якій не дали вдосталь нажертися грязюки в дитинстві, виростає зі слабким імунітетом. В намаганні заборонити всі предмети культури, де міститься агресія, натяки на девіації чи якісь шкідливі звички, ми можемо ненароком створити для дітей медіасвіт, який не матиме нічого спільного із реальністю, яка все одно в десять разів брудніша за те, що зображається в середньостатистичному “дорослому” фільмі. Якщо припустити, що медіапродукти мають соціалізувати дитину, а не лише розважати, то тим паче, вони не повинні повністю ігнорувати негатив реальності, а натомість вони мають належно його описувати.

В категоріях відповідальності

Треба зважувати “користь” і “шкоду” від кожного продукту. Точніше – зважувати шкоду від продукту і шкоду від його заборони. Можна заборонити дітям читати “Гобіта”, бо там герої неодноразово курять люльку і п’ють вино, але це не стільки вбереже їх від куріння чи алкоголізму, скільки обмежить їх доступ до пласту якісної класичної літератури. Окрім того, враховуючи неможливість абсолютного перекриття державою доступу до заборонених продуктів, часто заборона (зокрема і тих речей, які варто було би обмежити до показу) лише створює продукту безкоштовну рекламу.

Credibility

Є люди, яким подобається Боб Губко. Я до них не належу (персонажі трохи задебільні, як на мій смак), але стверджувати, що цей серіал “пропагандує гомосексуалізм” чи що друзі головного героя символізують сім смертних гріхів, може лише дуже ідейний та дуже досвідчений параноїк.

Моралізатори та психологи забороняють Сімпсонів на якихось взагалі не ясних підставах, але при цьому ніхто не заборонив “Загарбник Зім”, де герої постійно втрачають внутрішні органи і помирають жахливими смертями у муках. Ніхто не заборонив “Дом 2”, який взагалі варто переіменувати на “Дегенератрон 2”. Ніхто не заборонив “Окна” та ще добру жменю шоу, які подають доволі сумнівні рольові приклади в прайм-тайм. Свого часу ніхто не заборонив рекламу Джинса, де показувався секс у публічному місці. Ніхто не заборонив новини каналу ТСН, де що не день, то якась бабця випотрошила свого внука і згодувала собаці. Ніхто не заборонив “Рена і Стімпі” та багато інших речей, які як в інтелектуальному, так і в розважальному, так і в моральністному вимірах в десятки разів сумнівніші, брутальніші, брудніші, тупіші і в цілому гірші від Сімпсонів. І всі ці речі я засуджую не стільки на основі власної, протестантської етики, скільки за аналогією до тих критеріїв, які використовує комісія з питань моралі.

Зрі в корєнь

Мені згадався прикол…

Задумайтеся. Хто заборонить родичів, які лишили в моєму дитинстві купу пекучих травм? Хто заборонить клятих дебілоїдів, які курять на весь тротуар ідучи по вулиці? Хто заборонить міліціянтів, які не штрафують дебілоїдів? Хто заборонить школи, де діти вчаться матюкатися, напиватися до блювоти і ображати слабших “просто тому що я можу або тому що мені захотілося”? Хто заборонить всіх цих людей, які постійно кричать, хамлять, звинувачують, насміхаються, погрожують, принижують, підставляють та обмовляють нас? Хто заборонить останні 4 тисячоліття історії людської жорстокості, жадібності, збочень, ненависті, самозакоханості і т. д.?

Фільми та мультфільми, навіть які не задумані нікого соціалізовувати – це документ. Це відображення реальності, здебільшого викривлене, але все одно залежне від подій та людей навколо нас. Експерти мають бути. І вони мають мінімально обмежувати та попереджати про ті продукти, які стимулюють людину до злочинів чи взагалі якоїсь антисоціальної поведінки. Але заборона медійного товару не подолає ідіотизму чи жорстокості в народі, бо виховувати, все ж таки, повинні не мультики з відеоіграми.

Advertisements

8 thoughts on “Заборонені мультики

  1. Пропоную заборонити спеціалістів, які забороняють мультики. Згоден цілковито. Це схоже як із паранджею у мусульман. Потрібно не забороняти а вчити дітей бути сильними щоб зробити моральний вибір і відповідно жити. А заборони -це для бидла, худоби щоб не лізла в шкоду. Коротше це не для думаючих людей, ні для особистостей. Це для біомаси. Розумній людині чи хронічному маніяку це не перешкода далі дивитися мультики. Хай краще кинуть свої зусилля щоб сповільнити деградацію МВС.

  2. Та ще й заборона на “Ну, погоди”, на якому виросло не одне покоління радянських і пострадянських людей – взагалі, чи не найкращий радянський мультик… Маразм крєпчаєт. Приєднуюсь до ідеї заборонити цих “спеціялістів”.

    1. Сімпсонів уже забороняли (більше року тому), щоправда, я не певен, чи їх знову легалізували.
      Спанчбоба зараз розглядають з метою заборонити його на підставі пропаганди гомосексуалізму.
      Щодо Гріфінів – не в курсах, але якщо Сімпсонів забороняли, то заборона Гріфінів – це лише питання часу.

  3. У МОН кажуть, що програма ще не затверджена остаточно. Як розповів директор департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Олег Єресько, програма буде затверджена 26 квітня, проте ще буде обговорюватися з ініціативною групою вчителів.

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s