І знову скандал.

Перше питання, яке у мене виникло, коли я дізнався про історію із новим почесним професором Могилянки Сергієм Білоконем – чому я раніше не знав про те, що Вчена Рада обрала зробити його почесним професором? Рішення приймалося 31 травня – останній четвер місяця, який у мене був зайнятий двома іспитами, якщо вірити моєму органайзеру.

Кажучи коротко, я вважаю, що в даній ситуації наша адміністрація вчинила негідно. Я не історик, тому авторитетно заявляти про якість професора Білоконя не можу. З іншого боку, якщо його книжки дійсно містять трактування історії в стилі МАУПу (вічна боротьба добра з євреями), то такій людині немає чого робити серед почесних професорів нашого університету.

Що ж до того, що лівакам було відмовлено в праві задати запитання – це взагалі хибний крок. Мене важко звинуватити в симпатії до наших лівих, і повірте, я на практиці знаю, наскільки дискусії з ними можуть бути складними, неприємними і доволі часто безсенсовними та навіть брєдовими. АЛЕ професор (тим паче, почесний, тим паче, Могилянки) ЗОБОВ’ЯЗАНИЙ вміти відповідати на запитання студентів, в тому числі, і зокрема, і тим паче, своїх ідеологічних опонентів. Зрештою, якби питання було некоректним (типу там про діру Лакана чи якісь інші речі, які не несуть жодної практичної користі), його можна було би відхилити або, посилаючись на компексність питання, запросити студентів на свої лекції навіть. At least it would give more time to think. А тепер ображена лівота вижме максимум із тези про те, що у нас нема свободи слова в універі.

І звісно ж, вчинок пана Моренця вартий жорсткого публічного осуду. І тут не може бути виправдань. Як журналіст, взагалі вважаю, що за відбирання камери має бути каторга з повною конфіскацією всього майна, бо “інтєрєсних людей”, які схильні відбирати камери, у нас в країні розвелося стільки, що хоч греблю ними гати. Але було би чудово і якби пан Моренець просто перепросив.

Що ж до пана Білоконя, справедливо було би провести дискусію за його участю з його профільних тем принаймні у межах нашої кафедри історії, за участю як викладачів, так і студентів.

