На жаль, людина здатна цінувати (а відтак і мудро використовувати) лише те, чого їй бодай раз у житті сильно бракувало. Цінність пізнається дефіцитом. Інакше не буває.

Життя прожигають лише ті, у кого його забагато

Життя прожигають лише ті, у кого його забагато

Печально бачити нездатність мудро розпоряджатися ресурсами у тих людей, хто ці ресурси має в надлишку. Мої пасквілі на псевдоінтелектуальну академічну еліту виходять не з того, що ці люди взагалі не мають розуму, але з того, що вони використовують свої чималі задатки (недоступні більшості населення) не на практичні здобутки, які можуть змінити країну на краще, а на пустопорожні словесні спекуляції, цікаві лише нікчемним двом-трьом відсоткам населення. Вони подібні до дітей-мажорів, які безвідповідально розбивають дорогі машини і плюють на своїх друзів, якщо раптом виявляється, що ті відпочивали на не достатньо дорогому курорті минулих вихідних.

Як бачите, немає жодної різниці, чи ми будемо говорити про інтелектуальні здібності, чи матеріальний достаток, чи тілесне здоров’я. Завжди ми бачимо одне і те саме із володарями надлишків: прожигання свого ресурсу та зневагу до тих, хто прожигає його меншою мірою.

Скільки разів за життя я бачив здорових пацанів, які садили собі на нуль нирки та печінку ужираючись до поросячого визгу алкоголем так, ніби в їхньому житті взагалі немає іншої радості. При цьому такі пацани завжди насміхалися з того, що я худий або непитущий так, ніби це якісь однозначно ганебні та неправильні речі. Іноді мені здається, що якби я мав їх першопочаткове здоров’я, я вже, як мінімум, був би помічником якогось нардепа або власником невеликого, але успішного бізнесу. Ілюзія двозначна: так, здоров’я мені бракує задля тих чи інших речей, але якби воно у мене було, хто його знає, чи вистачило би мені мудрості не просадити його.

Я думаю, дітей в багатих родинах слід виховувати так, щоб вони не відчували себе надто привілейованими, а від розумніших та сильніших фізично слід більше вимагати відповідно до їх умінь. Людина повинна на ранньому етапі свого життя відчути нестачу, вона повинна навчитися заробляти і створювати – тільки тоді їй можна надавати необхідні для втілення в життя її мрій та планів ресурси.

