Про-тести

Знаєте, завдяки чому я вступив у Могилянку? Завдяки денним підготовчим курсам. Я би ніколи в житті не склав вступні іспити не лише в НаУКМА, але і в Драгоманова, і в значно скромніші заклади. Вся фішка в тому, що на підготовчих курсах фінальний тест важив лише 33% від загальної кількості балів, які визначали місце слухача у рейтингу, а відтак і шанс на його/її вступ до університету. Дві третини від загального балу складала робота у семестрах. А вона мені вдається в рази краще за написання будь-якого роду іспитів чи контрольних.

Простіше кажучи, я тормоз. Я непогано справляюся з найрізноманітнішими видами щоденної роботи, я здатен предметно вирішувати проблеми і виконувати завдання. Якщо завдання складне, я здатен зібрати волю в кулак, здатен зціпити зуби і зробити ривок до мети… Але я психологічно не сприймаю тестів навіть з тих предметів, які я дуже добре знаю.

Тест/іспит/контрольна – це, за великим рахунком, якесь штучно створене випробування, яке нерідко має визначальний вплив на наступні 2, 5, 10 років вашого життя. В теорії, іспит має перевіряти залишкові знання і загальне володіння матеріалом курсу, але частіше іспитами перевіряється:

  1. удача.
  2. здатність зазубрювати великі обсяги інформації за одну ніч.
  3. вміння викрутиться (списати у сусіда/заговорити зуби викладачеві).

Поставте себе на місце працедавця і скажіть, чи ви стали би обирати працівника за цими критеріями? Удача – штука хороша, але чи можна покладатися на удачу з її мінливостями? Щодо зубріння – це взагалі маячня, де таке вміння потрібне зараз? І де воно буде потрібно за 10 років, коли вай-фай і флеш-пам’ять буде навіть в капцях? Що ж до вміння викрутитися, це, безперечно, корисна штука в усіх випадках, але як і удача, вона корисна для працівника, а не для працедавця. Нічого дивного, що роботодавців так мало цікавлять дипломи: в 24% випадків українського молодого спеціаліста ВЗАГАЛІ не запитують чи диплом у нього є, ще приблизно в 55% випадків роботодавця цікавить лише назва вишу та спеціальність.

А тепер поверніться на місце студента. Чи справедливо, що чи здобудете ви вищу освіту, залежить від удачі, зубріння та чітінгу?

Багато викладачів і навіть деякі колеги-студенти вважають мене розумним – саме завдяки тому, що я можу стабільно з дня на день, завдання за завданням, семінар за семінаром заробляти бали впродовж семестру, писати по три речення диплому на тиждень але мати весь диплом за день до дедлайну. Якби вони судили про мене за результатами іспитів, ставлення було би геть інакшим.

3 thoughts on “Про-тести

Залишити відповідь

