ПРАВИЛЬНИЙ блог

Нагадую, що як і решта матеріалів на “Дамітріанстві”, цей запис не претендує на істину в останній інстанції, але я МАЮ ЦЕ СКАЗАТИ…

У нас є курс “Нові медіа”. На ньому проповідується ось така картина ідеального блогу:

  • Це має бути блог написаний інформативною, журналістською мовою.
  • Це має бути блог на дуже конкретну і лише ОДНУ тему.
  • Це має бути блог, який можна “ПРОДАТИ”.

Так от, я абсолютно переконано стверджую, що ЦЕ МАЯЧНЯ.

По-перше, справді успішні блоги, як показують рейтинги в ЖЖ, це блоги людей, які цікаві самі по собі. Це не завжди поп-зірки чи політики, але це люди досить широко відомі та оригінальні. Так, Артемій Лєбєдєв свого часу привернув увагу простим банальним матом на публіку, але це те, чим він цікавий аудиторії. Нікого не гребе, чи можна з його блогу дізнатися якусь “корисну інформацію” або “свіжі новини”. І ще, Лєбєдєв, імовірно, не набув би такої популярності, якби не мав бодай якогось авторитету як дизайнер або якоїсь цікавої особистої історії за плечима. Отже, ще раз, блог людини читають тому, що читачам цікава ця людина.

І на цьому етапі блоггінг дуже подібний на есеїстику. Як стверджує Сергій Квіт, в есе нас теж цікавить, передусім, особистість автора. І не важливо, чи це есе про любов, чи про смерть, чи про Бога, чи про час – все одно, передусім, це есе про автора. Якщо навіть це не Лєбєдєв, а просто якась дев’ятикласниця, яка написала щось типу “Ох, какой вєчєр!”, то її читають ті, для кого вона сама і ці її аж ніяк не інформативні емоції важливі. І навіть якщо ви запостили якийсь рецепт, то людей цікавить радше не те, скільки яєць класти в борошно, а те, СКІЛЬКИ ЯЄЦЬ ПОКЛАЛИ В БОРОШНО ВИ і ЯКІ У ВАС ПІСЛЯ ЦЬОГО ВРАЖЕННЯ ВІД РЕЗУЛЬТАТУ. Зрозумійте, що якби читач хотів прочитати про новинки техніки, він би відкрив сайт журналу про техніку, а не ваш блог. І з тим сайтом змагатися за аудиторію вам буде дуже складно, бо на сайті працює більше людей, імовірно, які мають більше досвіду і кращу освіту в цій конкретній сфері та темі. Отже, друге (що витікає з першого): індивідуальний блог має писатися вами не “на тему”, а про те, що вам дійсно болить.

Щодо “продати”… “Продати” блог означає, що у вас має бути настільки широка аудиторія, що ви зможете зробити на блозі якусь рекламу, з якої ви зможете жити. Знову ж таки, якщо ви тільки не є знаменитістю, дійсно багато людей (хоча би одна стабільна тисяча, за яку заплатить роботодавець) вас не стануть читати, бо у вас немає тих промо-бюджетів, бо у вас є робота та всякі особисті справи, які вас відволікатимуть від дійсно глибокого, цікавого та регулярного дописування. Більше того, якщо секунда на телебаченні вартує тисячі гривень, то один клік на банері – це копійки. Для тих, кого це не переконало і хто й досі вірить, що заробить якісь суттєві гроші просто на веденні свого блогу, раджу подумати про те, чому в Америці та Європі, де доступ до Інтернету значно поширеніший, ніж у нас, журналісти і досі не покидали свої газети і телебачення та не перейшли працювати винятково на свої персональні блоги. Тому третє: самостійно на блозі ви багато не заробите.

…Здогадуюся, що мої переживання зараз далеко не всім зрозумілі. І це нормально. Я певен, що до цього місця дочитали лише ті, кому з природних причин цікаві і моя позиція, і порушена тема. А от задумайтеся: саме зараз хтось десь сидить і намагається придумати, як розширити аудиторію блогу про помаду за рахунок чоловіків, адже блог про помаду неодмінно треба “ПРОДАТИ”…

Підсумовуючи те, що я хотів сказати: персональний блог – це мистецтво, публіцистика і філософія, і аж ніяк не фактологічна журналістика. В персональному блозі в центрі уваги за всіх обставин лишається автор, його позиція, його уявлення, його досвід і його емоції. В тематичних блогах в центрі завжди має лишатися тема. І щодо тематичних блогів, на мою думку, вони працюють краще, коли є команда, яка їх наповнює.

Все, тепер я сказав те, що не міг не сказати.

Advertisements

9 thoughts on “ПРАВИЛЬНИЙ блог

  1. Тебе поперло Дмитре. Так ніби писав у великому збудженні свідомості і воно довго у тебе вагітніло, щоб потім розродитися чимось справді красивим і цінним. Все дуже дуже логічно і послідовно. До не у ешності структуровано. Звісно багато з чим можна посперечатися через спрощення і обрані критерії та точки відліку, проте твоя позиція і твої аргементи сильні, стрункі і красиві. Дякую, читав із розкішною насолодою.

    Автор помер…., – долинало десь звідкись.

    Пробач, і все ж не стримаюсь, а як щодо дуже популярних блогів, особистості авторів яких від читачів приховується?

    1. А не важливо, чи приховується, чи вип’ячується особистість. Якщо вона там є, блог будуть читати. Якщо приховується, то приховується не особистість, а особа, особистість же говорить те, чого особа в силу соціальних обмежень не зможе (чи не схоче) сказати на публіку. Втім особистість лишається, хай навіть невідома на початку нікому, вона з часом привертає увагу – через одну тему, через іншу, через гучну заяву, через ось подібний до мого чи навіть ще більш вистражданий текст.

  2. А і ще, до речі. Щоб розворушити кубло і привнести лимонтанію. Ти один із праотців вордпресу, наскільки я знаю. Так от, май на увазі – молоде покоління наступає тобі на п’яти. 50 423 станом на 21.00 .11.12.12

  3. Богдане, мені не шкода і мені не дивно, з урахуванням того, як нечасто мій блог оновлювався останні декілька місяців. Себто challenge is not accepted, бо цілком очевидно, що принаймні до кінця моєї весільної подорожі я багато нового сюди не напишу.

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s