Winter has come

Якщо є щось, що я зрозумів за останній місяць, то це те, що ЖЕК = погано. Я це кажу як людина, яка більшу частину життя прожила в кооперативному будинку.

Два роки тому, навіть попри те, що наш кооперативний будинок знаходився на межі аварії, члени кооперативу не хотіли нічого робити – ми не могли навіть зібрати представників 50% квартир на збори! І ніхто “зверху” не міг втрутитися і допомогти нам, бо ми – кооператив, а тому самі маємо вирішувати свої проблеми. Тоді я подумав, що кооператив (або його сучасний варіант – ОСББ), як і демократія, в Прикордонії працювати не можуть в силу нездатності 90% населення до самоорганізації. Але все ж таки, нашому будинку вдалося вижити: голову правління було обрано, а за пару місяців вже закупили новий двигун для подачі гарячої води, відремонтували під’їзд, вивісили новенькі дошки оголошень, зараз прийняли рішення злісним боржникам не видавати довідки. Себто шокотерапія таки здатна зробити із гомо совєтікуса людину мислячу! Але зазначу, що навіть до цієї аварійної ситуації у нас вкрай рідко посеред зими вимикали гарячу воду і опалення. Ну, може раз на всю зиму, на 6-8 годин, ну, може, на добу, максимум.

Відколи ж я переїхав у будинок, який обслуговується ЖЕКом, я зрозумів, чого люди так ці ЖЕКи проклинають. За останній місяць опалення та гаряча вода зникали вже 4 рази. Спершу це тривало дві доби, потім менше, але, схоже, що це буде повторюватися щовихідних – чи то економлять так на людях, чи то дядя Вася, який крутить педалі генератора, теж колись має відпочивати. Але я навіть не можу сказати, що мене всерйоз це розлючує, адже навіть коли опалення було, температура в хаті не була набагато вищою, якщо взагалі відрізнялася від поточної.

За таких обставин, про яку екологію чи економіку взагалі може йтися? Ідіоти з ЖЕКу розкопали в п’ятницю ввечері яму. В П’ЯТНИЦЮ ВВЕЧЕРІ!!! Це ніби вони тіпа збиралися там щось впродовж суботи-неділі вродє би робить! Труба без тепла замерзає, тріскається, її треба міняти негайно – то звідки ж візьмуться гроші в бюджеті, коли трубу розкопали і кинули на морозі відкритою до снігу та всього іншого? А ще вибішують оці сєрдабольні пожежники, які закликають не використовувати кухонні плити для опалення кухонь. Чому я маю економити газ, за який я плачу фіксовано високу ціну, а при цьому ще не отримую оплачену мною послугу опалення? Я би подивився на цих пожежників уранці на тій кухні, де в холодильнику взагалі немає ніякого сенсу.

Думав замовити комісію, яка заміряє температуру в квартирі і, за умови, якщо вона буде нижчою за 18 градусів, інспектори примушують ЖЕК зменшити розмір фіксованої оплати за опалення на певний відсоток. Але я не є власником цієї квартири, тому мені замовляти таку комісію “не положено”. Думали з батьком заклеїти вікна насмерть силіконовим клеєм, проте використовувати цей клей можна за температури не нижче +5. Поки що гріюся конвектором, який привіз батько. Поки що терпимо.

ЖЕКи треба ліквідовувати, а їм на заміну створювати ОСББ – так принаймні люди, від яких залежатиме тепло в квартирах, на своїй шкурі відчуватимуть рівень ефективності тепломереж, тому не будуть розкопувати труби напередодні вихідних.

Залишити відповідь

