9 регіонів

Уже почалися розмови про адміністративну реформу. Пропоную в них ненадовго поринути…

…речь идет о таком территориальном разделе государства Украина:

  1. Автономная Республика Крым; – близько 2,4 млн. населення.
  2. Донецкий регион (Донецкая, Луганская области); – близько 6,7 млн. населення.
  3. Карпатский регион (Львовская, Ивано-Франковская, Черновицкая, Закарпатская области); – близько 5,9 млн. населення.
  4. Киевский регион (Киевская, Кировоградская, Черкасская, Черниговская области); – близько 5 млн. населення без Києва (Київ = +3 млн.).
  5. Подольский регион (Винницкая, Хмельницкая, Тернопольская области); – близько 4 млн. населення.
  6. Полесский регион (Волынская, Ривненская, Житомирская области); – близько 3,5 млн. населення.
  7. Приднепровский регион (Днепропетровская, Запорожская области); – близько 5,1 млн. населення.
  8. Причерноморский регион (Одесская, Херсонская, Николаевская области); – близько 5,3 млн. населення.
  9. Слобожанский регион (Харьковская, Сумская, Полтавская области) – близько 5,5 млн. населення“.

Така схема є однією з передумов значного розширення повноважень на місцях і, відповідно, федералізації. І я здогадуюся, що ви думаєте з цього приводу. Але особисто я не думаю, що це погано.

По-перше, аналогічну ідею кілька років тому висували представники молодіжки ХДС: адміністративний поділ України не за областями, а за історичними землями приблизно так, як ті зображені в шкільних атласах. І їх бачення мало чим відрізнялося від пропонованого нині.

Ми всі це бачили в школі.
Ми всі це бачили в школі.

Поділ на “історичні землі”, а не на області, це (а) солідніше, (б) легше запам’ятати, (в) відповідає культурним особливостям різних частин нашого народу, (г) зручніше в плані реалізації програм і проектів як для держави, так і для бізнесу, так і для НУО. Звісно, це все за умови об’єднання і скорочення обласних органів влади та збільшення їх повноважень, але це мало би логічно витікати із адміністративно-територіальної реформи.

Що ж до економіки, то збільшення відсотка податків, що лишатимуться на місцях, не лише сприятиме “зародженню життя” поза п’ятьма найбільшими містами України, але і покладе край вічним суперечкам, хто кого насправді годує.

(Перепрошую за трошки спрощений поділ політичних сил на східні і західні).

Звісно, лишається питання паритету схід-захід у потенційній верхній палаті парламенту. Постає два питання: паритету по кількості населення (зазвичай умовно “сині” регіони тут мають більшість) та паритету по кількості областей (зазвичай умовно “помаранчеві” регіони тут мають більшість). В ці два питання досі упиралися всі суперечки про можливість другої палати парламенту.

Здебільшого до верхніх палат набирають депутатів від одиниць територіального поділу. Тобто і Донецька область (понад 4 млн. жителів), і Чернівецька (менше 1 млн. жителів) повинні були би мати однакове представництво у верхній палаті. Безумовно, “помаранчевим” було би краще, аби лишалися області, бо, як уже зазначалося, потенційно вони тоді завжди матимуть у верхній палаті більшість. З іншого боку, іноді депутатів верхньої палати набирають із поправкою на кількість населення області. За таких умов, Донецьк надсилатиме 4-х депутатів, а Чернівці – лише одного. Зрозуміло, що це варіант значно приємніший для нинішньої влади, але геть убивчий для опозиції. Запропонований же на початку варіант більш-менш урівнює розміри територіальних одиниць. Якщо Київ буде окремою одиницею, то отримуємо ще і рівну кількість умовно “синіх” та умовно “помаранчевих” регіонів. Також, залежно від афіліації Слободжанщини і Причорномор’я, такий адміністративний поділ може бути вигідний як східняцьким, так і західняцьким політичним силам. Ці два регіони будуть театрами найзапекліших політичних бойових дій.

А як ВИ ставитеся до такого поділу України?

Advertisements

7 thoughts on “9 регіонів

  1. Дуже дивно,але всюди в новинах – “8 регіонів/частин/т.д.”. Журналісти вкотре продемонстрували своє невміння не те що перевірити інформацію, але хоча б порахувати. Цілком може бути, що помилка проникла в джерело – публікацію на ДТ, але це не знімає того, що решта сліпо переписали і не подумали.

    1. Все ок пишуть – 24 регіони об’єднують у 8, АР Крим (який тут 1-й регіон) лишається АР, під зміни не потрапляє.

  2. Чергове відволікання суспільної уваги від насущних проблем. Як розвивати малий та середній бізнес в Україні? Як збільшити ВВП? Як підняти середню з/п до рівня хоча б Польщі? Ні, громадяне, вам треба про територіальний переустрій думати. А я не хочу, щоб Запорізька область об’єднувалась з Дніпропетровською. У нас автономія від Єкатеринославля.

  3. Найдіть 10 відмінностей між статтею і економічними регіонами, які ми вчили в 8 класі на географії. Основа – це не історичні регіони, які доволі давно розмилися (навіть якщо і ні, то Буковина і Закарпаття до Галичини мало мали відношення), а саме економічна доцільність, бо природні умови і економічні особливості є доволі схожими. Саме тому можливо проводити спільну економічну і соціальну політику, приміром.

  4. Як на мене, то по-перше проводити територіальну реформу лише об’єднавши окремі області між собою — це безглуздя. Хоча б тому, що самі області свого часу «малювали» як заманеться. На прикладі моєї рідної Луганської області — північна та південна частини, це абсолютно різні території в усіх аспектах: економічному, історичному, соціальному та ін. Тому якщо вже робити адм.-територіальну реформу, то вона має бути складнішою і обдуманішою.

    А по-друге, децентралізація та надання більших повноважень місцевому самоврядуванню можлива і без змін територіального устрою, а саме це головне, а не перемальовування карти.

    Ну, а щодо верхньої палати, то вона, на мою думку, не на часі. За наших умов значно краще буде ввести відкриті списки.

  5. Як на мене, то за несформованих політичної культури та партійної системи будь-які варіанти з двома палатами – кінець демократії. Розвиток самоврядування не обов’язково починати з федералізації, навпаки, це небезпечно. Треба спочатку створити суб’єкти, які б не залежали від політичних та кланових маніпулювань, щоб округи не були наперед пофарбовані в помаранчевий чи блакитний. Щодо реформи, то немає значення, як назвати і помалювати на карті області, землі чи ще щось. Якщо за довідками із села чи райцентру треба буде як і зараз їздити в обласний центр, то все до сраки.

    1. Все логічно, але як в цій країні створити інститути, які не пофарбовані заздалегідь у якийсь колір? Іншими словами, чекати ідеальних умов (навіть сприятливих умов) не доводиться ніде в цій країні.

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s