Ви чули, що кажуть: “Мій дім – моя фортеця”. А я кажу, що хороший дім – це лігво і штаб операцій.

Взято з http://browse.deviantart.com/art/Home-Sweet-Home-212397189

Фортеця – це місце, де панує порядок. І це добре. Однією із найзаповітніших моїх мрій завжди було навести вдома порядок. Але, з іншого боку, вдома хочеться бути розслабленим і неофіційним. Коли я повертаюсь додому, я розраховую, що всі мої справи я зможу відкласти принаймні до того моменту, поки не відлежуся з дороги, або принаймні до того моменту доки я не дороблю якісь важливі штуки, що лишилися від роботи/навчання. Безумовно, у мене немає ані найменшого бажання марширувати по власній домівці у мундирі чи обладунку. Ані пірати XVII століття у своїх лігвах, ані перші християни у своїх катакомбах не марширували у обладунках. Коротко кажучи, дім передусім має бути базовим центром відновлення сил психічних та тілесних, а вже потім – сферою порядкування домогосподарством і т. д.

Домівка-штаб повинна бути достатньо затишним місцем, щоби у ній можна було неспішно сплітати свої підступні плани. Добре, якби тут час від часу (але теж не постійно) грала спокійна музика і в кутку стояв мінібар із усім на світі від мінералки до віскі. Поруч неодмінно має бути книжкова шафа із диваном для споживання вмісту згаданої шафи. Лігво зазвичай роблять у підземеллях, але чи не чудово було би мати лігво на даху висотного будинку? По-перше, так жодні орангутанги не стрибатимуть у вас над головою зранку до вечора. По-друге, у “висотному” лігві буде балкон, щоби виходити туди, сідати в крісло і дивитися на лінію між небом і землею/будинками/морем та роздумувати про час, коли це все буде моїм.

Домівка-штаб повинна надавати зручні та численні шляхи відступу, відкривати шляхи як до самісінького серця Міста, так і до його віддалених околиць, створювати виходи до різних видів транспорту.

Як і будь-яку будівлю, домівку роблять люди всередині неї. Можливо, у випадку з домівкою це навіть більше правда, ніж із будь-якою іншою будівлею. У штабі операцій повинні завжди бути люди, з якими можна сісти і вирішити проблему, порадитися щодо планування проекту, обговорити важливу подію. У штабі операцій всі повинні з найвищою повагою ставитися до того, що в даний момента часу роблять усі присутні в штабі. Я зауважив, що твої гості завжди себе поводять ввічливіше, ніж люди, які живуть із тобою. Відтак, можливо, задля максимального порозуміння усім без винятку варто сприймати себе гостем на рівні з усіма іншими, а домівку – спільним напівзакритим творчим простором із душем, кухнею та можливістю поспати. Посвячені спільники можуть зайти сюди майже так само вільно, як до себе додому. Так, ці двері завжди відкриті, але лише для людей із… певною репутацією.

