Вільний ринок має свою тиранію

Вільний ринок має свою тиранію

Мабуть, це неправильне питання. В сенсі, що неефективне. Бо треба шукати не причин, чому не можеш, а шляхів, як це можна зробити. Напевно, моя біда в тому, що я шляхи знаю, але вони мені не подобаються.

Відповідь на поставлене запитання криється у природі бізнесу та базових економічних законах.

Щоби заробити, треба продавати – товар або послуги. Різницю між цими двома наразі опустимо. Треба або продавати мало, але з високою накруткою, або продавати багато з малою. Продавати багато, але з малою накруткою – вимушений шлях в умовах конкурентного середовища. Але щоби продавати багато, потрібно, щоби ваша аудиторія була численною. Відтак між задоволенням потреб мас і якихось вузьких, ексклюзивних груп бізнесмен швидше обере маси.

Маси за природою своєю схильні обирати скрізь найменший шлях спротиву, навіть коли це не є виправдано. Поведінка представника мас є раціональною лише в тактичному вимірі. Між гівнофутболкою за $2 та нормальною футболкою за $4 маси завжди оберуть першу, навіть якщо в кінцевому рахунку їм доведеться купувати футболки частіше чи купувати ліки від алергії на низькоякісну фарбу, що використовується при виготовленні гівнофутболок.

Інший приклад. Подумайте: чи ви станете купувати будь-що у вонючому ларьку, якщо на 100 метрів далі є супермаркет, де все дешевше, а імовірність отруїтися нижча? Ви, імовірніше, підете до супермаркету. Але ларьки із простроченими продуктами живуть і процвітають, бо вони на 100 метрів ближче, а таких розумашок, як ви – обмаль.

Не складно зрозуміти, чому будь-що інноваційне чи просто якісне ніколи не стане масовим. Бо такі речі завжди потребують більших витрат – чи то часу, чи то зусиль, чи то грошей.

Чи можу я зайнятися виробництвом гівнофутболок? Та не питання! …Але не хочу. Я просто не вважаю, що варто марнувати своє життя на абияке виробництво абичого для задоволення потреб абикого. І я не вважаю, що варто займатися тим, чим ти відчуваєш, що займатися не варто. Ні, це точно не мислення бізнесмена.

Але зробити із собою нічого не можу. Буду шукати далі свою вузьку, але платоспроможну аудиторію.

Читайте також:

Про силу Кількості

Advertisements