Про обмежену владу редактора

Не всі люди розуміють масштаби влади редактора сайту новин. До мене нерідко (і все частіше) звертаються найрізноманітніші люди з проханнями, порадами чи побажаннями, що ось класно було би написати про ось ту суперподію чи про ось цього корумпованого виродка. На жаль, я не настільки всесильний, щоби обіцяти, що УНІАН виконає ваше побажання.

Чому?

Передусім, я не журналіст у прямому сенсі слова. Я – редактор сайту. Це навіть не редактор випуску новин чи редактор газетної рубрики, які можуть своїм кореспондентам задавати певні теми. Редактор сайту – це людина, яка займається пошуком новин, пріоритизацією, SMM, коригуванням та, власне кажучи, редагуванням, але майже ніколи не безпосереднім написанням новин. Редактор сайту покладається на 95% на (непідконтрольних йому) кореспондентів свого видання та чужі ЗМІ. Решта 5% – це якісь екстра-екстравипадки, які виникають лише тоді, коли тобі щастить мати на місці критично важливої події знайомого, який опинився там швидше, ніж кореспонденти. Тоді я беру телефон і з його слів пишу новину.

Отже, я можу поставити на сайт новину здебільшого тільки тоді, коли хтось інший її написав, а напишуть тільки якщо відбудеться щось важливе або кореспондентам скажуть копати глибше у певному місці. Я маю лише змогу їм послати повідомлення типу “Дізнайтеся більше про це” і тільки якщо це повідомлення їм здасться помітно більш нагальним за все інше, чим вони постійно зайняті, то можливо вони про це напишуть.

В теорії, я міг би сам писати якісь матеріали у вільний від роботи час. Але мені за це не платять, а журналістика (як і піар, як і політаналітика) – це не хобі і не розвага, це така сама складна робота, як і всі інші, і у мене повинна бути якась дуже вагома причина працювати надурочно.

Окрім того, без образ, але те, що нам здається важливим, насправді таким може і не бути. Навіть смерть вашого знайомого може бути неважливою новиною для ЗМІ в час війни, коли у нас десятки людей щодня гинуть у боях. Що вже казати про якийсь меморандум, який підписала якась маловідома громадська організація десь за кордоном. Така новина навіть у мирний час ні на що не впливає і нікого не зацікавить. Її можуть розмістити в блоці реклами за ваші гроші. Якщо я її розміщу на власний розсуд у стрічці новин, головний редактор мені дасть по голові і буде тричі правий у тому.

Тому, друзі, прошу реалістично дивитися на мої можливості і поставитися із розумінням.

Залишити відповідь

