Проект “Князь Ігор” закрито. Замість нього я відкриваю свій власний “Кріт Хіт”. Офіційне звернення можна почитати тут. Неофіційні думки по факту – нижче.

Князь Ігор

Проект виявився не стільки навіть неуспішним, скільки необдуманим.

Головна проблема – це відсутність команди. Можливо, це все моя вина, бо я не зміг вмотивувати людей, але факт лишається фактом – більшість авторів просто ніяк не ставилися до дедлайнів. Коли робили журнал, я фактично щомісяця виділяв собі тиждень, коли весь мій вільний час ішов на “вибивання” статей і поспішне доведення їх до ума, щоби номер встигли вичитати і зверстати ще в цьому місяці. Сподівання, що формат колективного блогу та робота з кожним автором окремо стимулюватиме відповідальність, виявилося хибним – люди взагалі почали забивати на проект. Блог нібито був колективним, а в дійсності тримався на одній людині.

Проте, слід визнати, що навіть якби люди справлялися з дедлайнами, “Князь Ігор” за кількістю публікацій явно не дотягував би до рівня “колективного блогу”. Потрібно було би, щоб автори писали, щонайменше, втричі більше, щоби ми могли зайняти хоч якусь нішу серед інших ігрових сайтів. Але вимагати від авторів стільки на безоплатній основі я не міг. Я платив їм “за каву”, але це не гроші. Тому висновок №2 – серйозний проект без інвестицій не варто починати. Як казав мені Олекса Мельник з Playua.net, поки не буде грошей, не буде порядку.

Чи можна було знайти інвестиції? Можна було б, але ось іще один висновок – посади головреда і директора у ЗМІ розділені не просто так. Мені дико не вистачало ще однієї людини, яка могла би взяти на себе питання пошуку рекламодавців і подібні, бо розриватися між організацією контенту та організацією самого видання (особливо, якщо все це – лише хобі) просто важко.

Я не вважаю “Князя Ігор” повним провалом. Зрештою, ми випустили 10 випусків, кожен з яких читали від 200 до 1000 осіб. Навіть перелічені вище невеселі висновки – вже чималий досвід, а як ми знаємо з рольових ігор, досвід – це найважливіший капітал. Я навчив декількох людей писати, допоміг їм розкрити свої таланти. Хочеться також вірити, що наші випуски заохотили людей подивитися на ігри під іншим кутом, глибше.

Що таке “Кріт Хіт”?

Фактично, це окремо винесені мої давні рубрики “Огляди” та “Ігрові міркування”. Таке собі Дамітріанство, але не про політику і філософію, а суто про ігри та все із ними пов’язане. Я знову ставитимуся до ігор як до дозвілля, а не як до зобов’язання.

Кріт Хіт успадкує усі групи “Князя Ігор”. Відтепер їхнє наповнення – це суто моя відповідальність.

Я лишаюся відкритим до співпраці і публікуватиму цікаві матеріали інших авторів, в тому числі і колишніх членів “Князя Ігор”, якщо вони матимуть бажання і час для письма.

