Повернення в Могилу

Сьогодні велике світле свято – день Києво-Могилянської академії. Моїй альма-матер – 399 років. І також, сьогодні я дізнався, що мене таки зарахували на аспірантуру політології.

Mohyla

Чому політологія? Чому не журналістика? Мене багато разів запитували про це.

За великим рахунком, переді мною були декілька тем, якими я займався до цього часу: тролінг в Інтернеті, ідеологічне та утопічне мислення, програми кандидатів і партій, мережеве суспільство (воно ж постмодерне, воно ж інформаційне, воно ж суспільство Третьої Хвилі та Нетократії). Оскільки я хотів би розробляти далі теми, в яких я маю вже досвід, я повинен зважати на них, а більшість із них мають більше сенсу в політичній сфері.

По-друге, за рік і три місяці безперервної роботи в медіа я зрозумів, що політика мені цікавіша, ніж журналістика, а політологія, відповідно, ближча до політики.

По-третє, політологія мені видається ширшим і глибшим полем для саме дослідницької та наукової роботи. Політичний процес – процес тяглий і багатогранний. Можна копирсатися в його передумовах чи виробляти якісь моделі на його основі, чи давати стратегічні поради. Це комплексне явище, яке потребує творчого підходу. І політологія (як “торгуюча” наука) дає вдосталь простору для творчості у виборі підходів.

Журналістика – навпаки, дуже прикладна і конкретна діяльність. За моїм відчуттям, всі дослідження, які мають сенс у суто медійній сфері, повинні мати характер “тут-і-зараз”. Адже найтриваліші процеси в медіа протікають сезонно – як серіал. Хтось винайшов якесь рішення, воно “вистрілило”, студія заробила, поїхали придумувати нове, підлаштовуватися під блискавичні та безперервні зміни самої структури медіа. Тому кожне дослідження швидко застаріває. І це четверта причина. Я не можу написати 200-сторінкову дисертацію за три роки, яка після захисту не здаватиметься “минулим сезоном”.

Окрім того, скажу відверто, особистісний фактор теж мав місце бути. На політології мене всі зустрічають, як старого знайомого, мої досягнення пам’ятають, хоч і очікують нових. Щодо журналістики… за всієї поваги, я просто не маю враження, що мені там будуть раді… Ахахаха… ото сказав: “раді”!

Чому аспірантура? Чому не PhD? Це теж іще те запитання.

Мене вже встигли звинуватити в несерйозному ставленні до аспірантури. МЕНЕ. В НЕСЕРЙОЗНОМУ ставленні. Так, ніби я спасував хоч одну пару на політології і хоч один раз не мав поважної причини не з’явитися на пару на журналістиці. Так, ніби це не у мене 3/4 оцінок 91 і вище. Так, ніби це не я перший у рейтингу при вступі. Чесно сказати? Казати МЕНІ про несерйозне ставлення – це довбаний огидний ляпас і плювок в обличчя. Гаразд, хай мої подальші дії скажуть промовистіше за мої слова, але я просто не второпаю ніяк, що було підставою для таких звинувачень. З таким самим успіхом половину абітурієнтів взагалі варто не допускати до іспитів – щоб убезпечитися від “несерйозного ставлення”.

Скажу відверто, PhD вимагає постійного сидіння в аудиторії. От і все. Вибір був болісним, але простим. PhD – це прогресивніше і я хочу займатися наукою, але в моєму віці, при такому фінансовому та сімейному стані постійно сидіти в аудиторії – це розкіш. Не з такими стипендіями. Свого часу на бакалавраті я був дуже обмежений у виборі роботи, бо надто багато (позбавлених найменшого натяку на економічне мислення і здатності займатися бізнесом) роботодавців мислили, що зарплату можна платити тільки і винятково тому, хто займає стіл у тебе в конторі. Навіть якщо робота індивідуальна, оплачується за результатом, а сам цей результат надсилається електронною поштою. Зараз, коли відвідувати пари з ОБЖ та фізкультури більше не треба, я радше скористаюся шансом для сполучення різних видів діяльності, ніж буду далі жити постійною скаргою, що одна сфера мого життя перекриває решту.

Попереду багато роботи.

5 thoughts on “Повернення в Могилу

  1. вітаю. несерйозне ставлення – діагноз всіх нормальних та прогресивних вчених, дведено власною експою)

Залишити відповідь

