В моїй кишені – ключі від трьох квартир у двох різних країнах. Дивне відчуття. Я ще не здав своє тимчасове житло, але вже можу переїхати у довготривале помешкання – до вересня.

Моя мама наполягла, щоби я взяв цю іграшку з собою. Я не хотів брати нічого зайвого, але зараз розумію, що без цього барана мені було би дуже сумно.

Моя мама наполягла, щоби я взяв цю іграшку з собою. Я не хотів брати нічого зайвого, але зараз розумію, що без цього барана мені було би дуже сумно.

Кожна із цих хат має свої принади. Скажімо, з тимчасової квартири ближче йти до метро і альтернативного центру міста. А ще тут я зустрів сусіда, який особисто знайомий з одним із моїх найближчих спільників. Світ настільки тісний, що аж по швах тріщить. З іншого боку, довготривале помешкання дешевше і затишніше, ближче до роботи. І у мене буде вікно у стелі, і поруч Рейн, і маленька бібліотека німецькою мовою, і хазяйка майже як місіс Хадсон.

Але головне, моя подорож вчить, що домівка – це, передовсім, дрібниці. Дім – це коли є усе, що може знадобитися тобі у сотні життєвих ситуацій: каструлі, праска, фен, ролик для чистки одягу, чашка на 300 мл, стаціонарний телефон тощо. І це твій дім, коли ти точно знаєш, що із цього і де саме лежить. Дім – це впевненість, що в житлі твоєму нема такої ситуації, в якій тобі не було би комфортно. Дім, кажуть, це там, де на тебе чекають, але річ у тім, що чекати мають не лише люди, а і речі.

Можливо, таки було варто взяти фен і капці – у німців дуже непопулярні килими. Ні, справді, окрім жартів, це далеко не найбільша моя проблема, і до прохолоди у їхніх житлах звикаєш досить швидко, але з феном і капцями було би легше.

Знайти житло в Бонні було непросто – щодня я писав по декілька листів і довго чекав, коли ж мені надішлють відповідь хазяї або агентство. В Німеччині ринкова економіка, тому ціни дуже різні, як і варіанти – можна знайти і за 200 євро на місяць “квартиру” розміром з кіоск, і за 2000 євро люксові апартаменти, найскладніше – це знайти за помірну ціну, але щоби там було усе, що потрібно. Зрештою мені вдалося винайняти апартаменти на 5 діб, і то – за 4 дні до від’їзду. Фактично, за ті 5 діб я просто встиг дооформити довготривале житло. Довготривале житло потрібне для оформлення реєстрації. Реєстрація потрібна для оформлення банківської картки, а картка полегшує практично всі види життєдіяльності, щойно на неї почнуть надходити якісь гроші.

Власне житло – це те, про що я мріяв мало не половину свого життя, але ось я вимушений винаймати чужі житла, хай і хороші, і в хорошій країні, хай і на відносно довгі терміни. Принаймні я не боятимуся купити туди пральний порошок і трохи спецій, і матиму, де з чистою совістю кинути свої кості.

