Die Kirche

Розібравшися зі своїми побутовими справами, напередодні мого першого більш-менш повноцінного робочого дня я вирішив сходити до церкви. Я лютеранин за віросповіданням і, здавалося б, де, як не в Німеччині для мене мають бути усі можливі і неможливі лютеранські церкви на вибір. Однак, не все так просто…

APC Christ

Світове лютеранство, на жаль, поділене. Є ліберальні церкви і є консервативні. Моя рідна Українська лютеранська церква належить до групи консервативних церков. Проблема в тому, що консервативні лютерани переважають у США, а в Німеччині домінують ліберали.

Не буду вдаватися у подробиці доктринальних суперечок (і часом здається, що вони не настільки вже й непереборні), але ці розбіжності є, і, звісно, хотілося би ходити у якусь громаду, що перебуває з моєю рідною церквою в спільноті. Сестринську церкву в Інтернеті я знайшов швидко, але всі її громади знаходяться далеко від Вестфалії, тож принаймні на перший час я вирішив подивитися місцеві церкви і дослідити їхні практики.

APC KircheОдного разу дорогою на роботу я натрапив на церкву імені Генрі Стімсона – був у США такий військовий міністр. Тут свої меси проводить American Protestant Church (APC). Служби ведуться англійською. Оскільки тут, в Німеччині, я американців сприймаю майже як родичів, моєму щастю не було меж.

Цієї неділі я потрапив саме на день, коли в громаді презентували низку благодійних та соціальних проектів, які проводять члени громади по всьому світу за рахунок пожертв. Найбільше – в Африці та Індії, що мені було приємно, оскільки у мого близького друга в Індії родичі.

Також, цей день був присвячений темі голоду у світі. Сьогодні не було Причастя, замість того нам видали по пакетику рису, щоби люди могли уявити, скільки приблизно їжі на добу споживають близько 800 мільйонів осіб на планеті. Дуже символічно. Усі охочі могли одразу пожертвувати цей рис для місій APC в Африці.

Reis

Була гостьова проповідь пастора з Великобританії. Проповідь мені дуже сподобалася. Подібно до єпископа моєї церкви, британець проводив паралелі між біблійними історіями та сучасністю, між богословськими категоріями та буденними практиками. Я не помітив нічого такого, що могло би вважатися в моїй церкві єрессю чи мракобіссям.

Єдине, що в цілому APC дуже акцентує увагу на волонтерстві та (меншою мірою) благочинності. Часто складалося враження, що я не в церкві, а у громадській організації під патронатом церкви. Але це теж правильно. Віра без діл мертва. Ми маємо робити добрі діла і тим радувати Бога. Амінь.

Після служби, за традиціями багатьох протестантських церков, було частування. Насправді, це був цілий ланч, що було якось аж незручно після розмов про голод у світі. Відтак я обмежився парою шматочків пирога і чашкою кави.

APC

Наскільки я зрозумів, APC – церква методистів. І хоча давно про них читав, я так ніколи і не розібрався, в чому ж їхній методизм полягає. Церковні гімни – радше баптистського толку, з гітарами і подекуди пританцьовуванням, але без харизматичних екстазів. Служба – радше послідовність проговорених молитов і оголошень, ніж служба в православному, католицькому чи консервативно-лютеранському розумінні.

Я познайомився із Мерфом, викладачем історії з Австралії. Він ходить у цю церкву вже більше року. Виявилося, що в нього багато знайомих з України. За його словами, APC відвідують переважно працівники місцевого відділу ООН, а також інших міжнародних організацій.

Гадаю, я ще не раз повернуся сюди, проте коли почуватимуся трошки впевненіше із німецькою мовою, спробую відвідати власне німецькі церкви. Навколо мого дому їх багато і на більшості щогодини б’ють дзвони.

4 thoughts on “Die Kirche

  1. Фраза “Світове лютеранство, на жаль, як і світове християнство, поділене” може сприйнятись як протиставлення лютеранства й християнства, справді. Радив би змінити.

Залишити відповідь

