З превеликою гордістю представляю вашій увазі найсвіжішу роботу мого спільника Владислава Бурбели, засновника студії aMaze та проекту Zaprosto.
Як ви могли помітити, це не просто замальовка із життя фільммейкерів, а ще й рекламний ролик, який просуває новий стартап, покликаний усіх людей навчити самостійно робити кіно… може, не всіх, але тих, хто захоче його робити. Яким чином це можливо і чому це важливо для країни, я розпитав безпосередньо у Владислава.
ПДВ: Спершу поясни людям, чим фільммейкінг відрізняється від звичного, “великого” кінематографу?
Влад Бурбела: Фільммейкінг – це новий вид створення кіно, у якому одна людина може бути одночасно оператором, режисером, дизайнером спецефектів та композитором, і розуміти усі процеси створення кіно продукту. Це стало можливим через розвиток технологій, зменшення розмірів та здешевлення усього потрібного для створення якісного зображення.
ПДВ: Але наскільки продуктивно може одна людина робити все це?
Влад: Одна людина може все. Уяви, що зможуть дві такі людини! Фільммейкінг – чудова можливість навчитися планувати все на світі, і тренувати увагу до купи дрібниць. Разом з тим Фільммейкер бачить увесь фільм і знає, як його зробити від початку і до кінця, що пришвидшує процес його виробництва. Менше людей – менше лажі. І мій ролик – це ілюстрація суті фільмейкінгу. Один за десятьох.
ПДВ: У твоєму ролику ти точно все робиш за десятьох: і звук пишеш, і знімаєш, і знімаєшся, і спецефекти регулюєш. Ти певен, що зможеш розповісти на своїй лекції, яку рекламує твій ролик, про абсолютно все?
Влад: Я не кажу що я все знаю чи можу усьому навчити. Я не сприймаю ні себе, ані когось іншого авторитетом, доки цей хтось не створив нічого вражаючого. Я лише ділюсь тим, що зрозумів – що це не так складно. Я хочу пояснити усім – що “малобюджетний” – не значить “неякісний”. І я не буду надто багатослівним, за мене будуть говорити роботи фільммейкерів, які я підготував. Я покажу роботу, яка зроблена безкоштовно на ентузіазмі, роботу, яка знята на один фотік і GoPro, та роботу, виконану лише однією людиною. І бонусне відео буде прикладом, коли людина з великого кіно пішла у фільммейкінг… і не змогла з нього вийти 🙂 Сам же я говоритиму про суть фільммейкінгу, його можливості в Україні, відмінності від великого кіно та можливість перетворитись у велике кіно.
ПДВ: А чи багато фільммейкінгу в Україні зараз? Він взагалі є?
Влад: Він є. І його нема. Окремі режисери дійсно окремі і не мають ані підтримки, ані уявлень, що вони можуть самостійно створити щось рівня Голлівуду. Мають лише бажання. Я вважаю, що цього достатньо і можу своїм проектом їм допомогти знайти техніку, однодумців та знання. Таким чином, кіновиробництво вийде з андерграунду і стане повноцінною нішею.
ПДВ: Який твій навчальний план для подальших зустрічей? І скільки вартуватиме участь?
Влад: Після воркшопів, які передбачені на період кампанії спільнокошта для Zaprosto, плануються гостьові спікери з різних сфер відеовиробництва – від сценарного мистецтва – до шляхів монетизації робіт. Ціна буде максимально доступна.
ПДВ: Кого би ти насамперед вважаєш цільовою аудиторією своєї лекції?
Влад: Людей, які шукають можливості. Бо я надаю одну з таких можливостей. Можливість знайти все, що може знадобитись для створення будь-чого, що забажає уява. І можливість зробити це якісно.
ПДВ: На якому етапі зараз перебуває Zaprosto?
Влад: На етапі збору грошей, розбудови цільової аудиторії. Цільову аудиторію ми саме розбудовуємо, бо хочемо допомагати не тільки тим, хто у професії давно, а і тим, хто тільки вагається взятись за страшне слово КІНО. Наше завдання – створити платформу, де люди б швидко знаходили одне одного і домовлялись про зустріч. Ніякого особливого механізму для цього не потрібно. Зараз пишуться основні сторінки, щоб сайт міг виконувати функцію ренталу обладнання. Пошук заліза у групі якоїсь уже наявної соцмережі вкрай не зручний, а жодний конструктор сайтів не задовольняє наші, хоч і прості, потреби.
ПДВ: Поки кампанія зі збору коштів не завершена, твої люди працюють безкоштовно?
Влад: Ні, не безкоштовно, але назвати це гонораром теж не можна. Більшість команди заражена сильним ентузіазмом. Крім того, кожен має користь з цієї роботи, так чи інакше. Велика частина від краудфандингу піде на речі, як не можуть існувати на ентузіазмі, тому команда й інвестує свій час у цей проект – щоб виграти у майбутньому.
[…] Реклама навчального проекту про фільммейкерство. […]