Вчена Рада: вересень ’12

Як правило, наймаючи молодого спеціаліста, роботодавець ще пару років “тюнінгує” його, вкладаючи час і кошти“, – так думку українських HR-менеджерів передав Андрій Кашин, пердставник Київського Міжнародного Інституту Соціології.

Чого хочуть роботодавці?

КМІС завершив дослідження “Про вимоги ринку праці до випускників ВНЗ”. Проведено масштабне опитування роботодавців: 845 компаній. Бралися найавторитетніші компанії в певній сфері. З боку студентів опитувалися випускники 2006-2011 років різних університетів.

Дещо узагальнена характеристика молодих спеціалістів, як їх бачать роботодавці: “Низький ступінь готовності брати на себе відповідальність, невизначеність життєвих цілей і бажань, рівень підготовки лишає бажати кращого“.

Роботодавці стверджують, що на співбесіді передусім звертають увагу на загальний рівень інтелекту та особисті якості. “За відсутності інших очевидних рис, звертаємо увагу на ВНЗ, який закінчив випускник, середній бал атестату“.

Спостерігається значне розходження в уявленні студентів та роботодавців щодо того, що є найважливішим у роботі. 60% опитаних представників компаній вважають, що до найважливіших якостей співробітника належать практичні навички (яких переважно бракує).

39% – вміння вирішувати проблемні ситуації.
28% – вміння працювати з клієнтом.
24% – теоретичні навички за фахом.
15% – знання іноземних мов.

Натомість випускники вважають, що їм найбільше не вистачає знання іноземної мови та комп’ютера, щоби отримати хорошу роботу. Відповідно, випускники часто скаржаться на якість роботи підрозділів із працевлаштування у ВНЗ, але дуже позитивно оцінюють лекції і теоретичну роботу .

З цього приводу Сергій Квіт заявив, що Могилянка повинна орієнтуватися на потреби працедавців, аж до того щоби бути здатними провести студента від першого курсу і до співбесіди на роботі. “Проте у працедавців іноді буває вульгарне уявлення про університет. Часто вони хочуть, щоб студентів вчили робити лише те, що потрібно робити в їх компанії“, – зазначив Квіт.

Чого хочуть могилянці?

Після Кашина виступив Світозар Захарія з іншим дослідженням, яке стосувалося вже винятково випускників Могилянки. Виявилося, що студенти Могилянки від свого універу вимагають приблизно того, що і роботодавці.

Щороку випускники заповнюють анкети. Клуб випускників збирає таким чином їх контакти і слідкують за успішністю могилянців. На основі контактів уже створюються спільноти як за місцем роботи, так і за факультетом, спеціальність якого студент має.

Питання анкети:

  1. Чи працюєте на момент випуску?
  2. Як влаштувалися?
  3. За фахом чи не за фахом?

Опитувалися випускники 2010-2012 років. Майже половина з них на момент випуску працюють, половина від працевлаштованих – працюють за фахом. В 2012 році 40% зазначили про досвід волонтерства. Найменше працювали на момент випуску економісти та правники. На решті спеціальностей співвідношення – приблизно 50/50.

Яким чином можна покращити навчання у Могилянці, на думку студентів Могилянки?

Узагальнені побажання:

  • Додати більше практичних курсів.
  • Збільшити кількість практичних завдань.
  • Виділяти більше часу на дослідницьку роботу.
  • Замінити реферати невеликими науковими статтями.
  • Ввести курс для написання наукових праць.
  • Ввести більше профільних дисциплін англійською.
  • Більше профорієнтованої англійської мови.
  • Більше можливостей для вибору теми наукової роботи.
  • Сучасніша література.
  • Більше залучати випускників.
  • Пересунити вектор мотивації до здобуття практичних знань.
  • Домовитися з профільними інституціями щодо довшої практики.
  • Налагодити співпрацю з КМБШ. Налагодити співпрацю з бізнесом.
  • Ввести курси з тайм-менеджменту, самопрезентації, постановки цілей тощо.

Ніби у відповідь на останній пункт в цьому переліку, Наталя Шумкова прорекламувала майбутню програму адаптації студентів до сучасного ринку праці. Імовірно, програма реалізовуватиметься у форматі сертифікатки і наразі передбачається лише в оплачуваній формі. Програму буде вести випускниця Могилянки 1999 року Валерія Казадарова.

Нагадаю, що згідно із досідженням КОМПАСу, Могилянка знаходиться на третьому місці в загальному рейтингу університетів очима роботодавців.

Серед інших новин Вченої Ради:

Проведено внутрішнє тестування з англійської мови для студентів першого року бакалаврату. Всі факультети показують покрщення на 5-14%, окрім інформатиків (де погіршення на 7%) та правників (де все стабільно). 12,5% студентів першого року відповіли правильно на менше, ніж 15 із 40-а запитань тесту. Тестування пройшли 628 осіб.

Почався процес ліцензування бакалаврської програми “Психологія” за ініціативи професора Ірини Манохи (університет Шевченка). Новина викликала суперечки, оскільки керівник нинішньої кафедри PR та психології не був своєчасно повідомлений про цю ініціативу.

Віталій Щербак пішов з посади декана ФГН. Марина Ткачук зайняла цю посаду. Щербак лишається професором кафедри історії.

Більшість факультетів демонструють зниження загальної якості навчання.

8 thoughts on “Вчена Рада: вересень ’12

  1. Труднощі адаптації студентів на початкових етапах навчання у ВНЗ обумовленні низкою особливостей. У ВНЗ система навчання характеризується великим обсягом матеріалу, самостійністю і відповідальністю студентів. Особливості переходу із середньої школи до ВНЗ пов’язані не тільки з перебудовою провідного типу діяльності, але і з входженням особистості в новий колектив. Вступ до ВНЗ є переломною подією вжитті молодих людей.

  2. “Програму буде вести випускниця Могилянки 1999 року. Перелік курсів ви можете побачити на світлині нижче”. – де світлина?:)

  3. “Програму буде вести випускниця Могилянки 1999 року”. – а хто саме не вказано?)
    “Почався процес ліцензування бакалаврської програми “Психологія” – до якого факультету вона належатиме?

    • Перепрошую!
      Ім’я додано – це Валерія Казадарова.
      Бакалаврат “Психології”, як і нинішні “психологічні” сертифікатні програми, буде належати до Факультету соціальних наук.

Залишити коментар

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.